MISY, GONGI, INSTRUMENTY ETNICZNE
Na ludzki organizm można popatrzeć jak na zbiór wielu częstotliwości. Każdy organ ma swój fizjologiczny zakres pracy oraz podlega określonym
biorytmom. Wartości tych częstotliwości są na poziomie niesłyszalnych przez ludzkie ucho infradźwięków (poniżej 20Hz):
Chcąc wpłynąć na swoje ciało poprzez poddanie się naturalnym wibracjom (słyszalnym i niesłyszalnym), można poddać się „kąpieli dźwiękowej” jakie zapełniają drgania wydobywane z mis, gongów, kamertonów oraz wielu innych instrumentów pochodzenia etnicznego.
Komórki, które funkcjonują nieprawidłowo, mają zaburzone swoje
właściwe, naturalne częstotliwości. Dochodzący do ciała dźwięk o odpowiedniej wysokości uzupełnia brakującą częstotliwość i stymuluje
organ do odzyskania zdrowego rytmu pracy.
Organy zdrowe w trakcie brzmienia dźwięku wchodzą w rezonans,
a ich praca jest ożywiana i wzmacniana energetycznie.
Można powiedzieć, że w ten sposób „stroimy” swoje ciało i pobudzamy je do działania w jego naturalnych, fizjologicznych wartościach zdrowia.
Popularnie stosowane instrumenty do pracy z dźwiękiem to gongi
(dające największe spectrum dźwięku), misy grające (często zwane „tybetańskimi”), kamertony, bębny, grzechotki, dzwonki, harfy, didgeridoo i wiele innych.
Rys. 118 Częstotliwości terapii poszczególnych organów [ opracowanie „WIELOTONY NIEHARMONICZNE MIS TYBETAŃSKICH „Dr Halina Portalska Instytut Inżynierii Zarządzania Dr inż. Marek Portalski Instytut Sterowania i Inżynierii Systemów Politechnika Poznańska ]
[Fragment ksiąźki „Jesteś Swoim Mistrzem!” Doroty Ziemby-Miłek str.422]